Bryaninhouston.reismee.nl

Homecoming, San antonio en nog veel meer

Homecoming, San Antonio en nog veel meer

Nu ik al 2 maanden in Amerika ben heb ik veel dingen beleefd en gedaan. Tot nu toe is me engels al heel erg verbeterd. Mijn Host-Parent geven me veel compliment dat ik goed engels spreek en daar ben ik ook heel blij mee. De laatste tijd heb ik het heel erg druk gehad met school en als ik eindelijk geen school heb in het weekend gaan we wel iets doen waardoor ik altijd druk blijf. Hierdoor heb ik geen tijd gehad om nog een verhaal te schrijven. Mijn gelukkig heb ik wat vrije tijd voor mezelf gevonden en kan ik eindelijk weer gaan schrijven. We zijn naar veel dingen gegaan sinds de tijd ik voor het laatst geschreven heb. We zijn bijvoorbeeld naar NASA geweest dat natuurlijk in Houston is. Het is echt gaaf om dat te zien en als je ooit een keer de kans heb om daar naar toe te gaan raad ik dat zeker aan

· San antonio

Laten we beginnen op het weekend van 23 september. We hadden die week de vrijdag vrij zo we besloten om een weekend in San Antonio te besteden. Randal wou graag niet over de snelweg rijden maar met een ‘’kleine omweg’’ door het platteland. Hierdoor maakten we van een reis dat eigenlijk 3 huur zou duren tot een reis van 7 uur... Ookal was het een lange reis heb ik er wel erg van genoten. Hierdoor zag ik meer van Texas en leerde ik meer de geschiedenis. Toen we gingen tanken in 1 van de kleine dorpjes ging opeens het lucht alarm af, ik schrok dus heel erg. Later bleek dat het een tornado alarm was en dat het heel normaal is als die af gaat. Toen we aankwamen in San Anonio gingen we eerst naar ons hotel pakten onze spullen uit en gingen naar the Alamo. Daarna gingen naar de bekende riverwalk van San Antonio en aten we iets. In de avond deden we een ghost tour. Het was erg leuk om te zien en nieuwe dingen te ontdekken over de stad. De volgende dag gingen we fietsen langs ondermeer de river en we hebben wat oude geburchten bezocht. Later in de middag gingen we naar het pretpark SIX Flags. Ze hadden daar een scary thema en voor het eerst in me leven durfde ik in alle achtbanen. Het was geweldig om te zien en had een leuke tijd. Zondag gingen we dan weer terug naar ons huis, en dit keer wel over de snelweg dus het was maar een rit van 3 uur. Enja maar EEN rit van 3 uur, ik heb geleerd dat hier alles ongeveer een uur ver weg is. Het was al bij al een erg leuk weekend maar ook erg vermoeiend.

· School en de debate’s

De schoolweek daarna was zoals elke andere dag. Ik ben gewend geraakt om elke dag om 5:30 op te staan en dan elke dag de lessen te volgen. Ik doe erg goed in school voor de verandering. Ik hoef niet te leren ofzo erg me best te doen hier, want het niveau is gewoon een stuk lager dan ik gewend ben. Mijn cijfers zijn erg hoog dus daar hoef ik me niet zorgen over te maken gelukkig. Wat wel erg nieuw was in deze weken zijn de presidental debate’s. Ik had er nog nooit 1 gezien maar ik heb ze nu alle 3 gekeken, althans gedeeltelijk. Ik had totaal iets anders verwacht van de debate’s, ik weet niet of dat/-9 komt omdat Trump en Hillary niet normaal tegen elkaar kunnen praten zonder ruzie te maken of het gewoon zo altijd is. Maar goed, de debate’s zijn wel grappig om te kijken maar naar een uur tijd ben je er echt wel klaar mee. Wat wel heel leuk is om te kijken zijn de parodies van de debate’s. Er zijn een paar comedians die de debate’s soort van na gaan spelen. Dat is echt geweldig om te zien. Maar op het moment dat ik dit schrijf is het nog 2 dagen en dan gaan we zien wie van de 2 candidaten Amerika naar de hel gaat brengen. Het is tot nu toe een erg spannende race en het is nog lang niet besloten wie gaat winnen.

· Homecoming

Verder kwam homcoming dichterbij. Homecoming is een feest dat in het begin van het schooljaar is, maar texas heeft er iets speciaals aan geplakt. In texas is het normaal als de meiden een mum hebben en de jongens een charter. De meiden dragen het bij de borst maar omdat het Texas is en het zo gigantisch is groot is dragen ze het om hun nek. De jongens dragen een kleinere om hun arm Het is normaal dat je dat draagt als je een date hebt. Omdat ik dus een date had gingen we er 1 maken. Het was een hele klus maar het zag er echt fantastisch uit. De week van homecoming was genaamd spirit week. De maandag gingen mensen verkleed als baby’s en opa en oma’s, dinsdag gingen mensen gekleed in hun sport en als je die niet had als supporter van een sport. Woensdag was het klassen oorlog, dat betekend dat iedere jaar (freshman, sophmore, junior and senior) een eigen kleur moest dragen. Donderdag was het grease lightning day en dan vrijdag was het blue out. Ook hadden we die vrijdag de charter en de mums aan en onze eerste echte preprally in het basketball veld. Ik kreeg rillingen in me lichaam van de preprally zo geweldig was dat. Ik was hele hyper actief en was helemaal klaar voor de football game in de avond. In de avond tijdens de football game waren zo veel mensen aanwezig en het was fantastisch om te zien. Wat nogaal minder fijn was is dat ons team 60-14 verloor....... De volgende dag was de homecoming dance en daarvoor ging ik met mijn date eerst uiteten en daarna op naar de dans. het is veel groter in Texas dan in ons kleine land. Ik ken denk ik van alle liedjes die gedraaid zijn er maar 3 ofzo. Maar toch was het leuk om te horen wat de muziek is dat hier word gedraaid. Het feest was over om 12 uur en we werden toen opgehaald en thuis gebracht. Homecoming was al bij al een geweldig feest en hier in Texas gaan ze echt full out met de homecoming mums and charters.

· Halloween

Natuurlijk wat een groot ding in Amerika is is halloween. Ik heb nog nooit halloween gedaan en dit was dus de eerste keer. Ten eerste zijn de huizen die ze versieren. Het is echt geweldig om te zien hoeveel moeite en tijd ze daar in steken. Het is bijna niet te geloven hoe mooi en zelfs eng sommige huizen zijn. Ze gaan echt all out en versieren hun hele huis. We hadden eerst de week voor halloween een feest met alle exchange students, we gingen allemaal verkleed en het was wel gezellig om dat te doen. 2 vrienden van mij bleven die nacht nog bij me slapen en dat was erg leuk. We zwommen nog om 12 uur en gingen daarna film kijken en slapen. Ik had me verkleed als een assasinscreed guy, ook had ik me gezicht gesminkt. Een week later kwam het echte halloween feest eraan. 31 october was het dan zover. Ik ging samen met 2 vrienden en hun kleine broertjes en zusje trick or treaten. Ik ging weer verkleed in me assassinscreed pak, hege als mario en me andere vriend JT als een grote baby (ookal is hij 18). We gingen rond allemaal huizen en me hele tas zat aan het einde van de avond vol met snoep J.

Hopelijk hebben jullie genoten van me blog en blijven jullie het lezen.
P.S. ook al kan je niet officieel for me vote #BryanForPresident

Reacties

Reacties

Opa Piet

Hallo Bryan hartelijk dank voor dit uitgebreide verhaal dat ik met veel interesse heb gelezen nu wij in Portugal zitten en dat op de dag dat Trump gekozen blijkt te zijn.Helaas kan dus je vraag vote #BryanForPresident niet meer invervulling gaan.Ik kan merknen dat je a weer aardig aan het verengelsen ben maar dat geeft niet want tenslotte ben je er ook voor de taal.De date die je hebt is dat een leerlinge of heb je haar via een datingsite gevonden???we lezen het de volgende keer wel weer.Ook je fotoserie is leuk om te zien dan krijg je toch een andere kjk op het verhaal.Misschien kun je de volgende keer er nog eens een foto bij doen hoe die yanks hun huizen met Halloween versieren.Een goed verblijf nog gewenst en vermaak je

Anneke en Marcel

Hoi Bryan, leuk wat te horen over jouw belevenissen in Amerika. We hadden het er pas nog over met jouw ouders hoe het met jou zou gaan. Nog heel veel plezier daar!
Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!